Na skutek
kryzysu zdrowotnego spowodowanego pandemią Covid-19, szczególną uwagę
przywiązuje się obecnie do kluczowych kompetencji psychologów, psychoterapeutów
oraz szeroko pojętej grupy ratowników zaangażowanych w interwencje
psychologiczne w nagłych wypadkach. Nowym priorytetem społecznym stało się
opanowanie kryzysu humanitarnego wywołanego pandemią COVID-19. Kluczową rolę
odgrywa dzisiaj „psychological early intervention” rozumiana w projekcie jako
interwencja psychologiczna w sytuacjach kryzysowych.
W
projekcie zostaną wypracowane tzw. rezultaty pracy intelektualnej (Intellectual
Outputs). Będą to innowacyjne, e-learningowe szkolenia, kursy oraz materiały
dydaktyczne do samodzielnej nauki dedykowane psychologom, psychoterapeutom,
psychoanalitykom oraz ich trenerom, udostępnione na platformie MOOC (Massive
Open Online Courses):
Jako Rezultat pracy intelektualnej IO1 Psychological Early Intervention: clinical intervention zostaną opracowane dwa szkolenia MOOC mające na celu poprawę kompetencji psychologów, psychoterapeutów, psychoanalityków oraz ich trenerów, oparte na interaktywnych metodach nauczania i narzędziach, zawierające m.in. materiały video, analizy przypadków, gry i ćwiczenia, symulacje, możliwość wzajemnej oceny wyników (peer evaluation).
Rezultat pracy intelektualnej IO2 Psychological Early Intervention Tool Kit: skills portfolio for psychologists, psychotherapists and psychoanalysts and VET, trainers with role of facilitator in emergency obejmuje dwa zestawy narzędzi dla psychologów, psychoterapeutów, psychoanalityków oraz ich trenerów do samodzielnego szkolenia z uwzględnieniem debriefingu po interwencjach psychologicznych w sytuacjach kryzysowych.
Jako rezultat pracy intelektualnej IO3 Psychological Early Intervention: Collection of Case Studies powstanie zbiór “case studies” zawierający analizy różnych przypadków w kontekście sytuacji kryzysowych takich jak pandemia COVID-19, konflikty społeczne, wypadki drogowe, katastrofy naturalne etc.
Konsorcjum projektowe składa się z 7 instytucji w 6 krajach
Europy:
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Associazione EMDR Italia, Włochy
Pixel – Associazione Culturale, Włochy
Institut Alfred Adler de Paris, Francja
Institute of Group Analysis Athens, Grecja
Asociace klinických psychologů České
republiky, Czechy
Univerity of Presov, Słowacja
Przyznane dofinansowanie: 299 860, 00 EUR
Kierownik merytoryczny projektu: dr
hab. Monika Szpringer, prof. UJK
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w
Kielcach, Collegium Medicum